fredag 12. april 2013

Ekorndress

Dressen til neste år (og neste der igjen, tror jeg) ble ferdig siste dagen i påskeferien. Størrelse 3-4 år. Har imidlertid ikke fått tid til å feste tråder før nå, så her kommer bilder:) Mangler bare knapper eller glidelås. Litt usikker på hva jeg skal ha. Har bestilt både brun glidelås og søte små ekornknapper fra ebay. Tenker jeg får bestemme meg når det kommer.

Oppskrifta fram til bærestykket er fra Nøstebarn boka. Oppskrifta på bærestykket er fra "Silje jacket" fra DROPS garnstudio. Ekornmønsteret fant jeg også på garnstudio. En liten miks av forskjellige oppskrifter. Det gikk med 8 nøster bunnfarge i garnet KARISMA (det er burgunder, eller "mørk gammelrosa" som det stod på hyllekanten i butikken, selv om det ikke går fram på bildene!) og under 1 nøste brunt til ekornmønsteret. Strikket på pinne 3,5 og 4.


Som nevnt kommer ikke fargene fram på bildene. 

 
Her er bildet fra DROPS sin hjemmeside, og det er denne fargen dressen er strikket i. 


1 kommentar:

  1. Så grei den ser ut. Et godt plagg for småfolk.
    God helg til deg

    SvarSlett